Print this page

Greeting from the Chair of Economics Department

Welcome to the Department of Economics

Congratulations and thank you for visiting the information page of the Department of Economics, Faculty of Economics, Universitas Andalas. We present information to help you learn and understand how to study in the various programs we offer.

The Department of Economics has a vision: "To Produce Independent and Globally Competitive Economist in 2028"

For education, we offer three programs: 1) Undergraduate Economics Study Program (UESP), 2) Magister of Economics Study Program (MESP), and 3) Doctoral of Economics Study Program (DESP). These three programs have an integrated curriculum.

This department has lecturers and researchers who have a high reputation with master's and doctoral educational qualifications, most of whom are alumni from foreign universities and reputable universities in Indonesia.

Our Undergraduate and Magister Study Programs have been certified by the ASEAN University Network-Quality Assurance (AUN-QA). In addition, at the national level, the Undergraduate, Magister, and Doctoral Programs have been accredited by the National Accreditation Board - Higher Education (BAN-PT) for all three are accredited "A"

This department also has a reputable research center called the Center for Finance and Development Studies (PSKP) and is always trusted to carry out research, education, and community service collaborations for local, national, and international collaborations. For the needs of scientific publications, this Department also provides scientific journals under the name Journal of Economics, Finance, and Development (JEKPI).

With the support of campus facilities that care about sustainable environmental development and have the capacity and access to sophisticated information technology, we believe that you are the right person or institution to cooperate with this department in order to improve the quality of education, teaching, research and community service for the glory of the nation and the benefits world.

Regards

Dr. Fajri Muharja

================

SELAMAT DATANG DI JURUSAN ILMU EKONOMI

Selamat dan terima kasih telah berkunjung di laman informasi Jurusan Ilmu Ekonomi, Fakultas Ekonomi Universitas Andalas. Kami menyajikan informasi untuk membantu anda mempelajari dan memahami bagaimana studi di berbagai program yang kami tawarkan.

Jurusan Ilmu Ekonomi memiliki visi "Menghasilkan Ekonom yang Mandiri, dan Berdaya Saing Global Tahun 2028"

Untuk bidang pendidikan, kami menawarkan tiga program: 1) Program Studi Sarjana Ekonomi, 2) Program Studi Magister Ekonomi, dan 3) Program Studi Doktor Ekonomi. Ketiga Program ini memiliki kurikulum yang terintegrasi.

Jurusan ini memiliki dosen dan peneliti yang memiliki reputasi tinggi dengan kualifikasi pendidikan magister dan doktor yang sebagian besar merupakan alumni dari universitas luar negeri dan universitas bereputasi di Indonesia.

Program Studi Sarjana dan Magister yang kita miliki telah tersertifikasi oleh ASEAN University Network - Quality Assurance (AUN-QA). Di samping itu, untuk tingkat nasional, Program Sarjana, Magister dan Doktor telah terakreditasi oleh Badan Akreditasi Nasional - Perguruan Tinggi (BAN-PT) untuk ketiganya adalah terakreditasi "A"

Jurusan ini juga memiliki lembaga riset bereputasi dengan nama Pusat Studi Keuangan dan Pembangunan (PSKP) dan selalu dipercaya untuk melaksanakan kerjasama penelitian, pendidikan, dan pengabdian masyarakat baik untuk kerjasama lokal, nasional maupun internasional. Untuk kebutuhan publikasi ilmiah, Jurusan ini juga menyediakan jurnal ilmiah dengan nama Jurnal Ekonomi Keuangan dan Pembangunan (JEKPI).

Dengan dukungan fasilitas kampus yang peduli pembangunan lingkungan berkelanjutan serta memiliki kapasitas dan akses teknologi informasi yang canggih, Kami yakin bahwa anda adalah orang atau lembaga yang tepat bekerjasama dengan Jurusan ini dalam rangka meningkatkan kualitas pendidikan, pengajaran, penelitian dan pengabdian masyarakat untuk kejayaan bangsa dan kemaslahatan dunia.

Salam

Dr. Fajri Muharja

 

 

 

Read 3973 times Last modified on Kamis, 27 Januari 2022 02:36